torstai 18. kesäkuuta 2026

Kiinan kauppa erittäin edullista Suomelle

Petteri Orpo puhuu höpöjä. Orpo lietsoo Kiinan vastaisuutta vaikka Kiinan ja Suomen välinen kauppa on erittäin edullista Suomelle. Kiinasta saamme huipputeknologiaa halvalla: mikä siinä on ongelmana? Lyhyt vastaus: ei mitään. Kiina tekee huipputeknologiasta suurmassahalpaa, ja se on hyvä. Miksi maksaisimme joillekin saksalaisille tai amerikkalaisille samasta roskasta riistohintoja kun voimme Kiinasta hankkia tavaraa massahalvalvalla? Miksi? Ei ole mitään syytä suosia Länsimaista, koska se on kallista ja huonoa. Kiinalainen tavara on halpaa ja hyvää. Komministista rehellistä työväkilaatua. Lännestä ostat porvaritavaraa; Kiinasta rehellistä työläistavaraa. Älä  elätä porvaria vaan sano suorat sanat. Ostan kiinalaista!

https://yle.fi/a/74-20232444 

Viimeaikoina olen ostanut lähinnä kiinalaista ja jättänyt Länsiromun hyllylle happanemaan.  

Ilman Kiinaa massiivinen digisiirtymä ei yksinkertaisesti onnistu. Länsiteknologialla siirtymästä tulee niin kallis ettei se onnistu. Kiinalainen massadigitalismi on hyvä asia. Lisäksi voimme paremmin neuvotella amerikkalaisten kanssa kun voimme vivuttaa hintoja alas Kiinan avulla. Kauan eläköön kommunismi! Mersujakin saamme kohta halvalla kun voimme vivuttaa hintoja alas ostamalla kiinalaisia laatuautoja!

https://kaukokaipuumatkablogi.net/aasia/kiina/ 

Kiinalaiset ovat ahkeria puolueen miehiä ja naisia. He eivät anna perikse eivätkä kumartele Länsimaita, ja se on hyvä. Arvostan! 

keskiviikko 17. kesäkuuta 2026

Itsehoitolääkkeitä Apomerasta

Kävin paikallisessa apteekissa. Ostin sieltä Rennie Peppermint 24 - 5.94€ ja Flux Original suuvesi 500 ml - 13.00€.

https://www.apomera.fi/ 

Sama ostos olisi maksanut Apomerasta 5.94€ (eli sama) ja suuvesi 7.90€. Seuraavan ostoksen saatan tehdä verkosta. Verkossa on muitakin apteekkeja kuin Apomera mutta sattui osumaan selaimeen.

https://www.apomera.fi/flux-original-cool-mint-2-mg-ml-500-ml-suuvesi 

Näihinhän tulee vielä postikulut eli kannattaa tilata kerralla isompi erä. Minulla nyt ei ole mitään tilattavaa vähään aikaan kun ostin jo tuotteet. 

Apomera on ruotsalainen ja ruotsalaiset nettikaupat ovat yleensä hyviä ja siellä on kuluttajansuojalakikin samanlainen kuin Suomessa. Apomeralla on kyllä toimipiste Suomessa eli tavarat tulevat Suomesta eli senkin puoleen hyvä vaihtoehto. Käsittääkseni Apomeran tapauksessa riidat sovitellaan Suomen lain mukaan.

Jos seuraavaksi tilaan Apomerasta (siihen menee oma aikansa) voin kirjoittaa siitä jotain. 

https://fimea.fi/apteekit/verkkopalvelutoiminta/lailliset_apteekin_verkkopalvelut 

Afrohuumoria

Pistäkää jakoon niin saadaan afrikkalaisille massia oikein kunnolla.

 

maanantai 15. kesäkuuta 2026

Shokkihaastattelu: lihapulla rahat aseisiin



🎙️ Haastattelu: “En syö lihapullia – rahat menevät aseisiin”

(Fiktiivinen henkilöhaastattelu)

🧓 Haastateltava

Arvo “Ari” Korpela, 78, eläkkeellä oleva rauhanturvaaja ja veteraani.


🗣️ Haastattelu

Toimittaja:
Ari, kylällä kiertää huhu, että kieltäydyit seurakunnan tarjoamista lihapullista veteraanipäivänä. Pitääkö paikkansa?

Ari:
Kyllä se pitää. Ei niissä lihapullissa mitään vikaa ollut. Mutta minä sanoin, että laittakaa ne rahat mieluummin turvallisuuteen kuin minun mahaani. Olen syönyt elämäni aikana tarpeeksi lihapullia.


Toimittaja:
Miksi juuri turvallisuus? Miksi ei vaikka veteraanien virkistystoiminta?

Ari:
Kun on nähnyt, mitä olen nähnyt, alkaa arvostaa sitä, että ihmisillä on välineet puolustaa itseään. En puhu hyökkäämisestä, vaan puolustautumisesta.
Minä en tarvitse enää mitään. Mutta nuoremmat tarvitsevat.


Toimittaja:
Jotkut ovat tulkinneet kommenttisi niin, että haluat “kaikki rahat aseisiin”. Onko se totta?

Ari:
Ei tietenkään. Se on kärjistys. Mutta jos minulta kysytään, mihin minun osuuteni menee, niin minä sanon suoraan: laittakaa se maanpuolustukseen.
Minä olen jo elänyt elämäni. Heidän vuoronsa on vasta tulossa.


Toimittaja:
Miltä tuntuu, kun ihmiset reagoivat voimakkaasti näkemyksiisi?

Ari:
Olen 78. Minulla ei ole enää tarvetta miellyttää ketään. Mutta jos joku pysähtyy miettimään, miksi vanha mies puhuu näin, niin ehkä se on hyvä.
Minä en halua sotaa. Minä haluan, ettei sitä tule.


Toimittaja:
Jos saisit sanoa yhden asian nuoremmille sukupolville, mikä se olisi?

Ari:
Pidä huolta toisistanne. Ja älkää ottako lihapullia itsestäänselvyytenä. Joku on joskus tehnyt töitä sen eteen, että voitte syödä ne rauhassa.


Jos haluat, voin kirjoittaa tästä myös humoristisemman version, synkemmän version tai vaikka novellin.

Copilotin kirjoittama juttu.