http://www.salon.com/news/david_sirota/2011/07/18/tony_wagner_finland/index.html
Harvard professor Tony Wagner explains how the nation achieved extraordinary successes by deemphasizing testinghttp://www.salon.com/news/david_sirota/2011/07/18/tony_wagner_finland/index.html
http://youtu.be/4me3OjxGKfA
http://jtalous.blogspot.com/2011/07/nanoteknologia.html
Ihan tarkkaan en osaa sanoa, että onko Tony Wagnerin puheissa mitään järkeä. Historiallisesti ja oman kokemuksen mukaan koulut pääasiassa opettavat ihan vääriä asioita ihan väärillä tavoilla. Superälyn nousu tekee ihmisälystä primitiivisen eli lapsien tulisi oppia hahmottamaan todellisuutta ja elämään superälyn kanssa onnellista elämää eikä niinkään oppia mitään taitoja. Teknologinen muutos on todellisuutta ja se on nimenomaan superäly joka osaa ei niinkään ihminen. Me olemme ihmiskuntana liikaa korostaneet omaa rooliamme superälyn sijaan, nyt on aika hyväksyä superäly joukkoomme.
http://www.theage.com.au/national/education/blogs/show-and-tell/who-is-really-failing-the-grade-20110717-1hjs8.html
http://vapaudentie.blogspot.com/2011/07/kiinnostaako-uudenaikainen-koulutus.html
http://kouluruokatietopankki.blogspot.com/2011/07/karkiton-koulu-mista-loytyy-ensimmainen.html
http://pedagogiikkaa.blogspot.com/2011/07/kokonaan-karkiton-koulu.html
http://tuurenrunot.blogspot.com/2011/06/uusi-koulu-uusi-maailma.html
http://sani-valoakohti.blogspot.com/2011/06/koulu-elaman-oppilaksyt.html
Tähän täytyy vielä lisätä, että Tony Wagner tekee politiikkaa ja omaa uraansa Suomen koulujärjestelmällä eli siis perspektiivi ei ole neutraali vaan poliittinen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti