sunnuntai 4. huhtikuuta 2021

Tekoäly suodattaa vihapuheen

Intelin mukaan peräti 22 prosenttia ihmisistä lopettaa pelaamisen toksisen puheen vuoksi. Tietotekniikkajätin mukaan ongelma on monimutkainen, johon koko peliteollisuuden täytyy puuttua ennemmin tai myöhemmin. Koneoppimiseen perustuva Intelin ohjelmisto nimeltään Bleep helpottaakin tulevaisuudessa pelaajien viihtymistä. Se osaa suodattaa äänikommunikaatiosta pahimmat sammakot.

https://muropaketti.com/tietotekniikka/tietotekniikkauutiset/kohta-tekoaly-suodattaa-peleista-vihapuheen-pois-intel-julkaisee-bleep-ohjelmiston/ 

Itse olen pitänyt äänet pois pelatessa kun en viitsi kuunnella kaikkea. Tekoäly on hyvä asia,  ei tarvitse kuunnella. Lisää tekoälyä kehiin. Toivottavasti tekoäly etenee niin pitkälle ettei tarvitse lukeakaan netistä kaikkea. Tekoäly voisi poistaa kaiken ikävän sisällön.

https://enaksusuma.blogspot.com/2021/03/intel-is-developing-real-time-language.html

2 kommenttia:

  1. Ainoa tapaus joka tulee minulle mieleen tästä on se kerta kun tein World of Warcraftissa hahmon nimeltään 'Hakkaaja', warrior. No, warrun ainoa etu pelissä on se että hän lyö kovaa ja tehokkaasti. Mielestäni se oli hyvin kuvaava nimi warrulle. Mutta killassani (suomikilta) joku veti ison herneen nenäänsä tuon nimen takia. Hän erosi killasta samantien. En tiedä lopettiko hän pelaamisen, mutta minua ei kiinnosta vähääkään mitä joku ajattelee minun PELIHAHMONI nimestä. Nimestä, joka kuvaa sitä hahmoa melko hyvin. Lapsellista touhua.

    VastaaPoista
  2. Sillä häirinnällä tarkoitetaan paljon päällekäyvämpää häirintää.

    VastaaPoista