keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Alppilan opettajan salattu tausta

Turjalainen kirjoittaa Alppilan opettajan taustasta.
http://turjalainen.blogspot.fi/2013/04/alppilan-koulukohun-matapaise-puhkeaa.html

Olettaen, että Turjalaisen kirjoitus pitää paikkansa niin opettajan toiminnan motiiveina on voinut olla jonkinlainen viha maahanmuuttajia ja vieraita kulttuureja kohtaan. Rastafarismiin kuuluu pipo ja samoin islamiin huntu. Monissa muissa kulttuureissa käytetään esim. seremoniallisia turbaaneita (esim. Sikhi). Viranomaisten tulee selvittää välittömästi harjoitetaanko Suomen kouluissa systemaattista syrjintää ja väkivaltaa oppilaiden uskonnollista vakaumusta kohtaan?

Oppilaalla on oikeus omaan uskontoon ja etniseen kulttuuriin. Pitää myös muistaa, että oikeus uskontoon ei tarkoita sitä, että oppilaan vanhempien ilmoittama uskonto olisi automaattisesti oppilaan oma uskonto. Uskonnonvapaus on yksilöllinen oikeus ja sitä eivät vanhemmat määrää tai päätä. Suomessa monet nuoret ovat mm. Wiccoja ja vanhemmat eivät sitä välttämättä hyväksy. Wicat kohtaavat vanhempien taholta hengistä väkivaltaa ja painostusta omaksuakseen kristityt arvot. Samoin täytyy muistaa, että muslimivanhempien lapsi ei välttämättä koe itse olevansa muslimi vaan voi olla vaikka Wicca tai Rastafari. Nuorison keskuudessa on myös ns. Satanisteja. Myös Satanisteilla on oikeus olla Satanisteja. Uskonnonvapaus on vahva oikeus ja kuuluu myös lapsille ja nuorille. Uskonto ei Suomessa periydy lapsille vaan on lapsen oma valinta. Yhteiskunnan kuuluu turvata lapsen oikeus omaehtoiseen uskonnon harjoittamiseen ja sen symbolien kantamiseen.
http://www.properuskoulu.net/2013/04/pipopuhetta.html

Vanhempien virallisesti ilmoittama lapsen uskonto ei ole mitenkään yksiselitteisesti lapsen uskonto, koska vanhemmat eivät usein kunnioita lapsen uskonnonvapautta. Suomi on täynnä lapsi, jotka haluavat olla joko noitia, wiccoja tai rastafareja. Lapsen oikeutta omaan uskontoon ja etniseen kulttuuriin tulee tukea ja mitenkään automaattisesti lapsen uskonto tai etnisyys ei ole sama kuin vanhemmilla. Sekä uskonto että etnisyys ovat valintoja eivätkä seuraa mistään. Oma käsitys on postmodernistinen siinä mielessä että siinä korostetaan asioiden konstruktiivisuutta ja sitä, että lapsi voi valita oman uskonsa ja etnisyytensä siitä koko kirjosta mikä vallitsee tai hienoimmillaan valita jonkun täysin konstruktoidun uskonnon ja etnisyyden.

Monikulttuurisessa postmodenissa Suomessa keskiaikainen pakko ei voi enää olla sallittua vaan pitää hyväksyä monikulttuurisuus myös lapsissa.
http://finnsanity.blogspot.fi/2013/04/koulujen-systeemiongelma-oppimisen.html

Oppilaalla tulee olla myös oikeus kyseenalaistaa opettajan auktoriteetti ja yhteiskunnan käytännöt. Olemassaolevien kulttuuristen käytäntöjen kyseenalaistaminen mahdollistaa yhteiskunnan ja koulun kehityksen. Yksikään käytäntö ei voi olla sellainen ettei sitä voi kyseenalaistaa. Auktoriteettiusko ei luo mitään hyvää vaan huonoa. Alppilassa oppilas toimi esimerkillisesti kyseenalaistaessaan opettajan toiminnan ja toiminnan oikeutuksen.
http://hauskat-videot.blogspot.fi/2013/04/alppilan-koulu-yla-asteen-oppilaan.html

Tilanne ruokalassa alkoi toisesta välikohtauksesta. Oppilaiden ruokailun alettua opettaja pyysi ruokapöydässä istuvaa oppilas B:tä ottamaan hupun pois päästä. Voimakkain sanakääntein opettaja totesi heittävänsä oppilaan ulos ruokalasta, jos tämä ei ota huppua pois. Oppilas B poistui ruokalasta. Samassa pöydässä istui oppilas A, joka jatkoi ruokailuaan tämän jälkeen. Tilanne ruokalassa oli rauhallinen.
Ruokailtuaan oppilas A meni opettajan luo, ja pyysi tätä pyytämään anteeksi käytöstään oppilas B:ltä. Tästä alkoi väittely oppilas A:n ja opettajan välillä. Opettaja tarttui oppilasta kiinni rinnuksista ja kaulaliinasta. Opettaja yritti saada oppilaan poistumaan ruokalasta repimällä häntä vaatteista ja työntämällä hänet selkä seinää vasten. Sanaharkka jatkui
vielä ruokalan oven edessä, jonka päätteeksi opettaja työnsi rinnuksista voimalla oppilas A:n ulos ruokalasta portaikkoon. Opettaja ei jäänyt seuraamaan, miten oppilaalle kävi, vaan poistui takaisin ruokalaan.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288557314929.html

Opettajan käyttäytyminen oli kokonaistilanne arvioitana törkeää ja voitaneen tulkita jopa viharikokseksi. Viranomaisten pitäisi ottaa rikossyytettä harkittaessa mahdollinen viharikosepäily huomioon.
http://mikkolund.blogspot.fi/2013/04/opettajan-potkut-helsingin-alppilassa.html

Viranomaisten pitäisi myös tutkia onko mahdollisesti asiaa kommentoitu blogeissa rasistisessa ja maahanmuuttajalapsiin vihaa kohdistavassa hengessä. Tälläinen lapsiin kohdistuva viharikokseen yllyttäminen on erityisen törkeää ja siten ankaran ja resursseja säästämättömän poliisitutkinnan arvoinen.
http://villaotto.blogspot.fi/2013/04/alppilan-opettaja-ja-oppilas.html

http://jpoli.blogspot.fi/2013/04/opettajan-erotus-oli-vattamatonta.html

Viharikokset jotka on kohdistettu lapseen ovat erityisen törkeitä ja niistä tulee rangaista kovimman mukaan.
http://talonmiesjulmajj.blogspot.fi/2013/04/taustaa-tapaus-alppilan-ylaasteen.html

http://www.properuskoulu.net/2013/04/miksi-antti-korhosesta-tehtiin.html

http://koivuojan-ukko.blogspot.fi/2013/04/pelastakaa-opettaja-korhonen.html

http://fundamentti.blogspot.fi/2013/04/tapaus-opettaja-antti-korhonen-ja.html

http://www.riemurasia.net/kuva/Antti-Korhonen/119186c5

http://takkirauta.blogspot.fi/2013/04/alppilan-kouluskokora-osa-iv.html

http://jarmolehtinen.blogspot.fi/2013/04/antti-korhonen-on-vaarassa.html

http://riihikone.blogspot.fi/2013/04/antakaa-opettajien-kasvattaa.html

http://esapesonen.blogspot.fi/2013/04/kansakunnan-pelastaja-korhonen.html

Tuleeko Antti Korhosesta Persujen seuraava vaalitäky? Nouseeko Timo Soini Antti Korhosen voimalla pääministeriksi?
http://timosoini.fi/2013/04/yla-malmin-peruskoulun-parhaat-kysymykset/

1 kommentti:

  1. Toinenja mielenkiintoinen näkökanta Alppilan yläasteen taustoista;
    http://talonmiesjulmajj.blogspot.fi/2013/04/taustaa-tapaus-alppilan-ylaasteen.html

    VastaaPoista