Nevanlinnan ja Relanderin romanttinen kristinuskon metodi on mielenkiintoinen kehäpäätelmä ja rakennelma kulttuurinäkemyksiä, joiden mukaan kirkko on osa jokaista meitä ja siksi meidän täytyisi hyvillä mielin olla osa kirkkoa.http://arhikuittinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/86528-nevanlinnan-ja-relanderin-kristinuskon-metodi-kirkon-puolesta
Uskonnoilla on ihmiskunnan historiassa ollut monta roolia. Ihmiskunnan ensimmäiset organisaatiot lienevät olleen uskonnollisia. Toisaalta uskontoja on moneen lähtöön aina ilmastouskonnosta (luonnon Jumalallisuutta) aina talous- ja pörssiuskontoihin saakka.
http://vesilasi.blogspot.com/2011/10/bruttokansantuoteuskovaisuus-on.html
Uskonnollinen ajattelu lienee ihmiselle jollain tavalla luonnollinen, koska se on ollut niin hallitseva piirre ihmisen historiassa.
http://takkirauta.blogspot.com/2007/10/vastatuuleen-purjehtijat.html
http://takkirauta.blogspot.com/2011/10/gerontokratiaa-polygamiassa.html
http://takkirauta.blogspot.com/2011/10/ateismi-ja-autismi.html
http://takkirauta.blogspot.com/2011/10/ateismi-ja-autismi-osa-ii.html
http://takkirauta.blogspot.com/2011/10/vapaasti-ajatellen.html
Uskonnoilla on oma historiansa ja niitä ei sinällään pysty ymmärtämään kontekstivapaasti vaan konteksti- ja historia tekee monista käytänteistä ymmärrettäviä. Toisaalta nykyihmisen ei ehkä kannata omaksua tapoja eri ajoilta, koska ne eivät enää yleensä sovellu tähän aikaan.
http://juffo.blogspot.com/2011/09/uudet-uskonnot-ja-ufot.html
Mitään (luonnon) tieteellistä näyttöä ei ole yhdenkään Jumaluuden olemassaolosta eli uskonnoilla ei ole luonnontieteellistä perustaa.
http://jpoli.blogspot.com/2011/10/uusi-islamin-oppikirja-lapsille.html
http://jpoli.blogspot.com/2011/10/ilmastoskeptikoita-hiljennetaan.html
http://www.christian-faith.com/
http://kuinkakarlmarxtavataan.puheenvuoro.uusisuomi.fi/86823-talouden-kovuus-ei-oikeasti-ole-itse-elaman-kovuutta
Vielä on olemassa tiedeuskovaisuutta, jonka argumentaatio lähenee uskontojen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti